värre i benen

Tillbaka

Inlägg postat:

2010-01-26 kl. 9:29

Postat av: Christina Niva

värre i benen

 

på bara några månader har jag blivit sämre i mina ben. har fått en mera i hållande smärta som gör det förbaskat ont att gå; det sticker,svider och bränner i dem med en sån intesitet att man knappt tror att den smärtan kan exiztera. det gör ont oavsett om jag masserar dem,sitter i varmt bad eller vad som ....benen känns som två telefonstolpar. när jag lagt mej för kvällen blir jag ligande i den ställningen för då ligger benen mot madrassen och jag kan knappt röra på dem. kan inte sova på nätterna nu för att det går inte...det gör för ont! min balans har blivit sämre, jag vinglar lätt till ellar ramlar utan förvarning. jag har ju käpp när jag är ute men vill gärna slippa den inomhus så länge det går. att ta smärtstillande har jag provat...och det hjälper ínte ett dugg! snart vet jag inte vad jag ska göra åt mina ben....detär ju ända en del som jag är i behov av varje dag!

 

Inlägg postat:

2010-01-29 kl. 13:59

Postat av: melle

Hej! Har samma. Enormt ont i ben, fötter, höfter.Svåra nervsmärtor också och extremt öm under fötter. Öm i huden. Kan inte stå länge på dom eller gå. Benen är nog det värsta, efter som det är jobbigt att förflytta sig. Och värken nattetid. MIn värk blir också värre, försöker gå ut på promenader enligt doktorns order, men då får jag också räkna med värre smärta efter. Får ta det lagom. Usch att det ska vara så.

 

Inlägg postat:

2010-01-29 kl. 15:47

Postat av: ont

Hej. Oxo jag har jättebesvär med benen. Men jag tycker att den värsta bränn-sveda-stickningen blivit bättre sen jag började med Lyrica. Skönt att nåt känns bättre, men smärtan i mjukdelarna och lederna finns kvar. Lyrica är ju mot nervsmärtor, kanske något ni kan prova...?

 

Inlägg postat:

2010-02-22 kl. 8:16

Postat av: Christina Niva

jo man ska ju ta promenader..och jag har ju hund som måste ut...det blir promenader men det tar tid....en kort sväng tar sin tid. man ser inte klol ut när man ska försöka gå ute...jisses. jo mans ka ju vara duktig och röra på sej....och det gör man ju...men som sagt smärtan som kommer efteråt går inte att beskriva. jag menar liksom du "melle" att benen behövs för att man ska kunna förflytta sej från A till B...men när smärtan i dem blir för stor är det svårt. svårt att tänka sej att man vart både dansare och idrottsakriv...nu klara jag inget av det jag gjort....jag klarar inte dansen eller nån annan av de sporter jag hållt på med. har testat smärtstillande,naturmedel och annat..men inget hjälper.... ja och sen smärtan under fötterna ska vi inte prata om...det känns som om man har ett gruslass under dem var dag oavsett man vilar eller går...usch! kram på er

 

Inlägg postat:

2010-05-10 kl. 19:14

Postat av: ilzetas

Hej alla på denna tråd! Läs min nya tråd på "fibromyalgi allmänt", angående bensmärta! Kram

 

Inlägg postat:

2010-06-05 kl. 20:32

Postat av: kelda

Jag är ny här och har samma problem med fötter och ben!! jobbigt när det är så skönt att röra sig......känns så begränsat!! jag har prövat Lyrica men fick buksmärtor men jag kanske gav upp för tidigt och slutade med dem!! men kände att de lugnade ned fibron + min ångest och sömn.......synd att biverkningarna ska stoppa att ta medicin som hjälper!!!

 

Inlägg postat:

2010-06-05 kl. 20:32

Postat av: kelda

Jag är ny här och har samma problem med fötter och ben!! jobbigt när det är så skönt att röra sig......känns så begränsat!! jag har prövat Lyrica men fick buksmärtor men jag kanske gav upp för tidigt och slutade med dem!! men kände att de lugnade ned fibron + min ångest och sömn.......synd att biverkningarna ska stoppa att ta medicin som hjälper!!!

 

Logga in för att kommentera det här inlägget.



Inte medlem? Registrera dig här.